Ayutthaya-starożytne Królestwo

Rok 1350. Paryż i Londyn dopiero się rozwija a na szlaku handlowym pomiędzy Chinami i Indiami powstaje stolica Królestwa Syjamu- Ayutthaya. W XVII wieku jest już prężnie działającym centrum handlowym i ekonomicznym. Mieszka w niej ponad milion mieszkańców-czyli dwa razy więcej niż w tamtym czasie w Londynie. Mieszkali tu handlarze z całego świata: z Chin, … More Ayutthaya-starożytne Królestwo

Borobudur-buddyjski spokój

Są takie miejsca na świecie, gdzie odczuwa się przedziwny spokój i pozytywną energię. Gdzie łączą się historia, natura i ludzka praca. Warto w takie miejsca jechać wcześnie rano, aby poczuć magię podczas wschodu słońca. Zapraszam w odwiedziny do Borobudur-największej buddyjskiej świątyni na świecie. Buddyjska świątynia Borobudur  znajduje się w samym środku wyspy Jawa w Indonezji. … More Borobudur-buddyjski spokój

Sigiriya- Lion’s Rock

W czasach, gdy w Meksyku powstawała Chichen Itza, w Europie upadało Cesarstwo zachodniorzymskie, Sri Lanka miała już rozwiniętą i bogatą cywilizację. Ponad 1500 lat temu, Król Kasyapa postanowił przenieść stolicę. Wybrał miejsce, gdzie znajdowała się ogromna, 200 metrowa skała.  Widoczna z kilku kilometrów, wystająca z dżungli-Sigiriya- Lwia Skała. Sigiriya jest jednym z najcenniejszych zabytków na … More Sigiriya- Lion’s Rock

Wenecja- przepis na Idealny Dzień

Wenecja to miasto, o którym się marzy od dziecka. Najbardziej romantyczne miasto na świecie. Często pojawiało się jako miejsce akcji w filmach. Uwielbiam weneckie fragmenty z filmu Indiana Jones i Ostatnia Krucjata czy sceny pościgu we Włoskiej robocie.   Kilka razy odwiedziliśmy Włochy, jednak  do Wenecji nie było po drodze. Korzystając z sierpniowego, długiego weekendu postanowiliśmy to … More Wenecja- przepis na Idealny Dzień

Niesamowite Peru cz. IV. Machu Picchu- miasto w chmurach.

Machu Picchu jest kwintesencją tego, co najlepsze w podróżowaniu. Zaginiona cywilizacja. Tajemnicze miasto. Położenie w pięknych górach.  Machu Picchu fascynuje i zachwyca.  Sprawia, że zadajemy sobie setki pytań i nie znamy na nie odpowiedzi. Numer jeden na podróżniczych „bucket lists”. W dniu moich urodzin wyruszyliśmy z Cusco do Ollantaytambo, znaną nam już wcześniej trasą przez Świętą Dolinę … More Niesamowite Peru cz. IV. Machu Picchu- miasto w chmurach.

Niesamowite Peru cz.III. Sacred Valley- Śladami Inków.

Święta Dolina Inków. Jeśli wybierasz się do Machu Picchu, nie możesz jej pominąć. Dolina rzeki Urubamby, położona pomiędzy Cusco a legendarnym Machu Picchu. Doskonała okazja, aby poznać historię i kulturę Inków. Dzień rozpoczęliśmy od klasycznego peruwiańskiego śniadania. Śniadania w Peru są skromne, ale bardzo smaczne. Zazwyczaj składają się z bardzo dobrej, lokalnej kawy. Kawa jest podawana … More Niesamowite Peru cz.III. Sacred Valley- Śladami Inków.

Niesamowite Peru cz.II. Cusco. Coca- Święta Roślina Inków.

Po przylocie do Cusco taksówkarz zapytał nas jak się czujemy. Lot z Limy był udany, czuliśmy się bardzo dobrze. Ale wiedzieliśmy dlaczego nas pyta. Na podróżników czeka w Cusco choroba wysokościowa. Za chwilę mieliśmy się o tym przekonać. Cusco to miasto położone w południowej części Peru, na wysokości 3326 m n.p.m. Zostało założone w XII … More Niesamowite Peru cz.II. Cusco. Coca- Święta Roślina Inków.

Niesamowite Peru cz.I. Lima-Peruwiańskie powitanie.

O podróży do Peru marzyliśmy od wielu lat. Przede wszystkim ze względu na Machu Picchu. Każdy, kto interesuje się podróżami, zaginionymi cywilizacjami czy kosmitami, na pewno słyszał o tym niesamowitym mieście Państwa Inków. Ale Peru to nie tylko Machu Picchu. Przekonaliśmy się o tym już na etapie planowania podróży. Trudno było zmieścić w planie wszystko … More Niesamowite Peru cz.I. Lima-Peruwiańskie powitanie.

Smaki Gwatemali cz. VII. Jezioro Peten Itza

Nasz ostatni dzień we Flores rozpoczęliśmy od śniadania w pobliskim Cool Beans. Jak zwykle-dobra, lokalna kawa, fasola, ziemniaki, banany.     Po śniadaniu wypożyczyliśmy kolorową łódkę  (La Lancha) wraz z jej właścicielem i wypłynęliśmy. Pogoda była wprost wymarzona do spokojnego pływania. Jezioro Peten Itza to drugie co do wielkości jezioro w Gwatemali, zaraz po jeziorze … More Smaki Gwatemali cz. VII. Jezioro Peten Itza

Smaki Gwatemali cz. VI. Tajemnicza Yaxha

Następnego dnia, po śniadaniu i świeżej, gwatemalskiej kawie ruszyliśmy do miasta Majów o dźwięcznej nazwie Yaxha. (wym. jaksza) Yaxha było trzecim co do wielkości miastem Majów w tym regionie-zaraz po Tikal i El Mirador. Położone jest ok. 30 km od Tikal, nad jeziorem Yaxha, W szczytowym momencie mieszkało tam ok 42 tys. mieszkańców. Nazwa Yaxha … More Smaki Gwatemali cz. VI. Tajemnicza Yaxha